Onderdeel Michael Periodeaanbod:

download file

De leeromgeving in de kleuterklas

Periodeaanbod:

Kerst en Driekoningen
                                                                       Een mogelijk aanbod voor
Taal Rekenen Leefomgeving Beweging Handvaardigheid Kunst Levenskunst

WANNEER VINDT DEZE PERIODE PLAATS?

WANNEER WORDT HET FEEST GEVIERD EN OP WELKE MANIER?

Jaarlijks terugkerende periode van 4 weken
eind december en begin januari.

Op de laatste schooldag van december wordt het Kerstfeest gevierd.
Tijdens het Kerstfeest  zijn de ouders aanwezig bij het spelen van het Kerstspelletje.
Als de ouders naar huis zijn  wordt er zelfgebakken Kerstbrood gegeten aan een feestelijk gedekte tafel.

Op de laatste vrijdag van de Driekoningenperiode wordt het Driekoningenfeest gevierd
Op de dag voor het Driekoningenfeest wordt er een Driekoningen brood gebakken met drie bonen erin. Op de ochtend van het Driekoningenfeest mogen de drie kinderen die een boon in hun brood hebben gevonden de koningen zijn.
De ouders worden eens in de twee of drie jaar uitgenodigd om aanwezig te zijn bij spelen van het Driekoningen spelletje.